Huisvestingsmanagement
- inventariseren van visie, missie en uitgangspunten
- analyse ruimtebehoefte
- financiële analyse van huisvestingskosten
- opstellen van exploitatievoorwaarden en -uitgangspunten
- definiëren van het ruimtelijk en functioneel programma van eisen
- initiëren, begeleiden en beheersen van het ontwerpproces
- ontwikkelen van het optimale werkplekconcept
- Inrichtingsadvies: vertaling van werkplekconcept naar inrichting
- implementatie van ‘het nieuwe werken’
- Realisatiemanagement: managen van de inrichting als projectmanagement of constructiemanagement
- projectbeheer op basis van de vijf beheersaspecten: tijd, geld, kwaliteit, informatie en organisatie
- begeleiden en beheersen van aanbesteding van derden
- controle op de uitvoering, het monitoren en beheersen van de projectuitgangspunten
- verhuismanagement: voorbereiding, coördinatie, verhuizing en evaluatie
- organiseren van interne verbouwingen
- inventarisatie benodigde aanpassingen als gevolg van capaciteitswijzigingen bedrijfshuisvesting
- kantoorinnovatie
- NEN 2767 conditiemetingen
- monitoring en planning van technisch onderhoud
- verduurzaming huisvesting